söndag 21 februari 2010

Korvdagar på Riche

korvdagar_riche_2010.jpg
Ett år sen sist men nu var det dags igen, korvdagarna på Riche. Tycker att det var bättre korv i år jämfört med året innan. Jag åt rådjurskorv med grillat sidfläsk, lökcreme och rostade jordärtskockor (se bild) och mitt sällskap åt lammsobrasada med dadlar, pancetta och rödlöksmarmelad. Och detta till priset av 190 kr respektive 195 kr.

Tyvärr så slarvades det friskt den här serveringen, sidfläsket lyste med sin frånvaro och efter att ha väntat över en halvtimme på maten under lunchen så kändes det inte lönt att säga till om fläsket. Men korven var god i alla fall...

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Oj, korv är verkligen inne just nu. Var man än läser så hittar man korv. Inte mig emot! Särskilt inte sedan jag hittat Taylors & Jones-korv på min Ica.
Hälsar förken Dill