måndag 1 november 2010

WD-50 - NYC

Efter att ha hört så mycket om denna restaurang och sett Wylie på tv ett otal gånger så var jag ganska övertygad om att jag inte skulle bli speciellt överraskad utan snarare få bekräftelse på allt jag hade sett. Så var icke fallet, att se på bilder och läsa text är ju som bekant inte samma sak som att äta själv.

Största överraskningen var nog den andra rätten som var en dekonstruerad laxbagel. Brödet var inte bröd utan glass som såg ut som bröd. Men det är verkligen alice i underlandet-matlagning och jag gillar det. Vissa saker var väl kanske inte det godaste jag har ätit men det var väldigt underhållande att få uppleva detta. Rekommenderas varmt om man finner nöje och intresse i det molekylära köket.
wd50_1.jpg
wd50_2.jpg
Everything bagel, smoked salmon threads, crispy cream cheese
wd50_3.jpg
Foie gras, passionfruit, chinese celery
wd50_4.jpg
Scrambled egg ravioli, charred avocado, kindai kampachi
wd50_5.jpg
Cold fried chicken, buttermilk-ricotta, tabasco, caviar
wd50_6.jpg
Black bass, chorizo, pineapple, popcorn
wd50_7.jpg
Beef and bearnaise
wd50_8.jpg
Lamb loin, black garlic romesco, soybean, pickled garlic chive
wd50_9.jpg
White beer ice cream, apple, caramel, caraway
wd50_10.jpg
Rainbow sherbet, plum, tarragon, orange, olive oil
wd50_11.jpg
Soft chocolate, beet, long pepper, ricotta ice cream
wd50_12.jpg
Cocoa packets. Chocolate shortbread, milk ice cream

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Ser avancerat ut. Tack för inspirationen och tipset om restaurangen.s