söndag 11 mars 2012

Ny hamburgare på Pubologi

pubologi_burgare.jpg
Ryktet gick på stan att Pubologi hade en ny hamburgare på menyn. Borta var det gamla monstret på 300 gram och in kom den nya och mindre burgaren. Pubologi kör konceptet mellanrätter så vi började med den nu så populära Skrej-torsken som serverades med brandad-kroketter samt en stabil korv på gris. Huvudattraktionen Hamburgesa Especial fick bli vår varmrätt.

En riktigt bra bit nermalt kött där min burgare nästan var på gränsen mot råbiff. Mitt sällskap fick den dock perfekt medium rare. På burgaren hittar vi en smakrik manchego, någon form av bacon, tomat och lök som hålls ihop utav ett briochebröd med riktigt bra fluffighet. Om det är något som man ska anmärka på så var det väl att den kanske inte var så juicy men det är en petitess i sammanhanget.

Till burgaren serverades lökringar och en tryffelmayo som var helt underbara. Skulle nog säga att det var snudd på att tillbehören överglänste burgaren.

Hamburgaren är i mitt tyckte godare på AG men denna är ju helt klart på top-3 listan i Stockholm. Fick jag välja så skulle jag ta burgaren från AG och en stor skål med lökringar och tryffelmajo från Pubologi.

Inga kommentarer: